Friday, 20 August 2010

Nak Makaaaaaaaaaaaaann...

.
Teringin Sangat Nak Makaaaaaaaaaaaaaaann...

1.  Sardin cicak cicah lempeng
2.  Nasi Ambeng
3.  Gula Tarik
4.  Solok Lada
5.  Sate Lilit
6.  Pasembur
7.  Taheena kot.. (kuih putih dari Madinah)
8.  Telur Pindang Johor mari
9.  Air Khatira
10. Telur masin
11. Durian belanda
12. Pisang keju
13. Roti tisu
14. Nasi Kandar
15. Aiskrim dalam roti
16. .....


Mengada-ngada je kan bunyiknya...  Dah!! Pi sambung buat keje!!

.

Wednesday, 11 August 2010

Faiz & Sepital Ampang

Friday, 6th August 2010
6.50 pm  :  Faiz & Hazim balik dr sekolah
7.00 pm  :  Usik Firman, gelak2, kena marah, mandi
7.15 pm  :  gelak2, buat homework, kena marah lagi, salin jadual hari Isnin
7.30 pm  :  Perut sakit, muntah 4x, cirit, lemah longlai
8.00 pm  :  Klinik Kita
8.15 pm  :  Emergancy Hospital Ampang

9.00pm -11.00pm  : Detention Room-blood test & drip
11.30 pm  :  Abah call suruh mama standby gi shoping spital

Saturday, 7th August 2010
12.45 am  :  Wad 4B Katil 24.



'Best' rupanya duduk spital ni.. tang makan je la, perut tak sempat lapo dah dapat hidangan baru. Breakfast 7.30am, lunch 12.00pm, tea 3.30pm & dinner 6.00pm. Yg paling best breakfast & teatime. Rasa mcm makanan kat cafe je. 




Bila dah sihat & tak masuk air lagi, Faiz mula la... jalan keliling, skodeng wad sebelah, ngorat awek, fotoshoot dinding spital... Image2 ni semua menunjukkan betapa bosan tahap gaban duduk kat sepital...


Pagi tu (11am) dokto kata dah bole discharge..YAHOO!!! tapi prosesnya punyalah lamaaaaaaaa.. 3.30pm baru sattle semuanya, tapi ada followup on 17Aug ni. ALHAMDULILLAH semuanya selamat.


Friday, 6 August 2010

Bz like a bee..

Lama giler tak update blog... sebulan ada kot. Ye la.. sorang budak dah berhenti, so patah tulang 4 kerat nak buat keje.  Yg hairannya, sketchup yg biasa mama siapkan 1 minggu dapat siap tak sampai 1 hari!! Mcm tak percaya! Ni hasilnya.. Tak sempat touchup.
   Penang Hall

   Manjalara 1.5 million SemiD

   Kuantan Port City

& weekends duduk opis sebagai bodyguard mama. Don't worry.. lunch provided. Thanks for understand me guys... rasa lepas ni mcm nak pi berurut 1 badan je... takpun berhenti keje terus, nak muntah buat benda ni semua demi mencari sesuap nasi...



Teh Perisa Baru...

Ari tu baca 1 blog (Cat'z Cafe kot..), dia cerita pasal Teh Lipton Caramel. Punyalah bukan main dia m'explainnya pasal teh perisa baru tu. Ya la.. cuba bayangkan custard caramel atau puding roti ber sos karamel... meleleh air liur beb!! rasa mcm masa tu jugak nak beli telur & susu cair.  Masa pi Nilai, mama skodeng kitchen kabinet Ayah Long.. manalah tau kot ada terselit 1 or 2 uncang.. tak de la pulok. Ni tak leh jadi ni, mesti usahakan sedaya upaya utk dapatkan & menikmati kelazatannya. Mesti!!!

Motto Sekolah mana entah.. "Usaha Tangga Kejayaan"! Ya! jejak kasih b'akhir di Fajar. Balik terus masak air, rendam teh utk 1 teko & nikmati bersama keluarga yg kucintaik. Kita dengar pendapat mereka...

Abah  :  ......  (abah korang ni tak banyak komen, senang...)
Faiz   :  Kenapa air ni rasa mcm tanah??
Hazim :  Bila mama buat air ni? dah basi ke?
Firman:  Mama.. nak air lo...

Awek Cun :  Sapa  nak rasa, jemputlah ke rumah.. Pipah Tipah tertipu... chit!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...