Friday, 15 July 2011

My Kids Story

PART 1.
Awek Cun : Tak baik makan tak habis, org kata makanan yg hujung2 tu lah yg banyak berkatnya..
(Faiz, Hazim & Firman buat dek je..)
Awek Cun  :  (sel otak berhubung antara satu sama lain) Org tua2 dulu cakap, sapa yg makan sampai licin, nnti dia dapat suami / isteri solehah... 

.. semua excited!!!
Faiz         :  Bagi kita habiskan, kalau dapat isteri solehah senang sikit..
Hazim       :  Hazim pun nak istri solehah jugak..
Firman      :  Nak e3 coleh, e3 coleh!!
Awek Cun  :  Ok, ok, jangan rebut2.. nanti semua dapat.
Hazim       :  Mesti abah kecik-kecik dulu makan sampai licin kan....
Awek Cun  :  (tersipu -sipu malu..)



PART 2. (Cerita di bulan puasa)
Sitausi A: Faiz baca paper 
Faiz      : KAHERAH: Presiden Mesir, Hosni Mubarak meletakkan jawatan dan menyerahkan kuasaa..... Mama, kenapa nama dia macam pelik je.. 
Awek Cun     :  Org arab mmg mcm tu nama dia..
Faiz            :  Tak.. nama dia mcm murtabak.. sedaaaap... 
Abah           :  Confirm petang ni kena beli... 



Situasi B:
Awek Cun   :  Bendera Malaysia ada berapa warna? 
Faiz          :  4
Awek Cun    :  Apa maksud warna merah?
Faiz           :  Merah maksudnya air sirap..


Situasi C:
Awek Cun   : Logo kereta apa paling elegant?
Faiz          : Audi.. macam donat
Hazim       :  Mitsubishi lg bes, mcm kuih yg atas hijau bawah putih tu..

Awek Cun  :  huhuhu...


Situasi D:
6.30pm
Firman     :  Mamaaa.. Fiman nak karipap, sikiiiiit je...
Awek Cun :  Sabar.. lagi 1 jam je..
6.35pm
Firman     :  Mamaaaaa.. Fiman nak karipaaaaap..sikit je, plis mama pliiiiiisss..
Awek Cun :  Sabar.. kejap je lagi...
Firman     :  Tak bole, nnti tak sempaaaaat..
Awek Cun :  Apa yg tak sempat?
Firman     : Nnti kita lapa sangat, mati..  tak sempat makan.... plis mamaaaa..

Sentaphatimak nak...

.

1 comment:

  1. hehehe...pandai anaknya dari maknya....hehehe

    ReplyDelete

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...