Monday, 21 January 2013

Firmansyah VS Botol Air...

.
Kalau hari-hari macam ni, tauke balak pun jual ranting kayu nak oiiii... 


Baru masuk minggu ke3 sekolah, dah 4 botol air dia pakai, 
1 penutup patah, 3 hilang... 

Kalau hilang lagi, Firman pakai yang ni pulak ek...
Confirm selamat sampai tahun 6.






.

42 comments:

  1. anak aku pun lebih kurang sama je... selalunya tertinggal tapi tak lah sekerap anak ko tu.

    aku kata kat dia, kalau hilang lagi, guna bekas air aluminium yang Cina kontraktor bawak buldoza selalu bawak tu...

    ReplyDelete
  2. Lebih kurang sama mcm sy kecik2 dulu je. Mak naik nyampah nak belikan botol air. Heeeeeee~

    ReplyDelete
  3. Hahahahhahaha. Siapa pulak yang rajin tebuk2 tali nie? Zaman dulu2 jer orang pakai macam nie kan. Mana diorang dapat tin banyak2 ek?

    ReplyDelete
  4. Ha ha..kalau betullah dia pakai tin tu.. satu sekolah akan kenal punya. Confirm tak hilang, kalau cicir pun ramai yang bermurah hati pulangkan semula..

    ReplyDelete
  5. Sampai hati nak bagi bekas macam tu kat Firmansyah! :)

    ReplyDelete
  6. hahahaha..botol air pun boleh hilang? bagi firmansyah bawak botol air mineral aja la...ikikiki

    ReplyDelete
  7. hahaha

    yg tu boleh tekoyak bibir noks

    ReplyDelete
  8. hilang tu mmg amalan budak sekolah la aku syak... :D

    ReplyDelete
  9. Nanti tak nak pegi sekolah pulak budak tu kalau kena bawak tin susu ala ala zaman pi romli.

    ReplyDelete
  10. Kahkahkahkahkah adoyai! Kalau tengok tin tu, konpem dia jaga betoi2 bekas ayaq dia peh ni :D

    ReplyDelete
  11. Salam kenal, membalas kunjungan.

    Nak ganti dengan tin susu? Agak-agak la emak punnnn.... hhahahaha

    ReplyDelete
  12. ganti dgn mineral botol je la.. :)

    ReplyDelete
  13. ekeekeke...tapi si emak tu kesampaian ker nak bekalkan anak air dalam tin tu?

    ReplyDelete
  14. salam S vs S...begitu lah kalau anak baru masuk sekolah..masa anak mieza memula darjah 1 dulu 4 biji tupperware dia hilangkan..katanya tertinggal dalam kelas, pastu dia kata dia letak atas meja makan kat kantin then pergi beratur nak beli makanan, bila bali ke meja tupperware dia dah gone..last2 saya beli je tupperware tipu..tak hilang sampai skg...hahaha

    ReplyDelete
  15. Macam manalah agaknya nak tolong si pengeluar botol plastik, si bapa dan juga si anak, sekaligus? Didoakan Firman maju jaya dalam persekolahannya.

    ReplyDelete
  16. hehe..agaknya ke manala botol2 tu berada skrg ye?

    ReplyDelete
  17. hehehe..tergelak tengok tin tu..
    mau ke si anak nak pakai hehehe..
    anak-anak sy pun sama selalu saja botol rosak dan hilang entah kemana..

    ReplyDelete
  18. Hihihi... melampau kalau kena bawa tin susu tu kan Firman sayang.
    Auntie tahu bukan sengaja kan. Firman kan budak lelaki mestilah lasak sikit kan. Tapi nampak macho macam tak sangka auntie boleh 4 botol dah guna ye:)

    ReplyDelete
  19. aduhai nak firman...boleh jadi kawan anak acik ni....anak suri pun semacam..bagi botol elok ditinggalnya jenuh kita nak cari balik...kadang tinggal kat kantin la..kat surau la..mcm2..tahun ni warning,,sapa kasi tinggal merata,,mama rotan..zalim tu hehe

    ReplyDelete
  20. haha dia tertinggal la tu kat mana2..

    ReplyDelete
  21. samalah kak.. pening dah tak tau nak buat caner... x bg sian pulakkan.. takkan nak beli je kat canteen.

    ReplyDelete
  22. ha ha... anak2 ni kdg2 buat kita pening

    ReplyDelete
  23. He heeee alahaii kesiannye dia..samalh dgn ank akk dulu..fenin

    ReplyDelete
  24. SS hahaa..
    Nak cukupkan quota sebulan 5 botol tu..

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum, tuan owner , saya nk mintak izin tumpang promote sikit ya. Inginkan kulit yang mulus dan gebu? Boleh lawat blog saya! Sempena harga promosi masih berlangsung, cepat2 dapatkannya! Segala pertanyaan akan dilayan dengan mesra :)http://qistinaharisa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. akak pun..tu maknernyer firman full utilize btl air yg dibelikan..cubalah memahami..ehehe..agak2 la kak nak bg tin susu tu..botol susu molek la sket..lalala..

    ReplyDelete
  27. bab nak bwk tin susu x menahan tu....hahaha...

    ReplyDelete
  28. hahahaha bawak tin susu.. sama le ngan anak kita sapoloh kali bawak btl air ...sapoloh kali le hilangg.....

    ReplyDelete
  29. haha...tu pun kot dia nak bawak tin tuh ke hulu hilir...:)

    ReplyDelete
  30. zaman sekolah memang suka botol sekolah...
    best juga bekas sekolah tu..
    ehehehee

    ReplyDelete
  31. hahahahaha... kelakar betul! lama sungguh tk tgk tin susu ikat tali camtu.. tu zaman moyang2 dulu tu! hahahah

    ReplyDelete
  32. haha. yg bawah tu klasik bnor kak. hikhik

    ReplyDelete
  33. hehe...budak2,kan..anak akak 2 minggu sekotak pensel warna...
    salam kenal & follow sini

    ReplyDelete
  34. ce suh dia bawak sehari...ilang x? :p

    ReplyDelete
  35. Hahaha tin ayaq bekai keskolah... Cayalah firmansyah.....dedulu anak sulung(dah besau pjg skarang)... Pernah tinggal his bekal makan/minumcap tuppreware kat padang assembly...i walked pass, nampak and bawak balik...and he didn't even mentioned it...sampai sekarang!...18 tahun dah berlalu....:))

    ReplyDelete
  36. syioknya selalu dapat bekas air baru

    ReplyDelete

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...