Wednesday, 6 March 2013

4 Beradik


u jump, i jump...
 4 beradik yg tak dapat dipisahkan.  Andai terpisah, rosaklah rasa, pincanglah aroma.  Tapi, semenjak 2 menjak ni... terpaksa berpisah sementara dgn blog  :(



Tq pada yang sudi singgah walaupun dah lama tak update.




.






37 comments:

  1. Rempah yang sentiasa ada di dapur....

    ReplyDelete
  2. Kakcik selalu guna dua beradik je - cik manis dengan cik lawang... :)

    ReplyDelete
  3. Air dicincang takkan putus (#ape kena mengena ayat ni??)

    ReplyDelete
  4. kalau tergigit si pelaga..pehhh...
    berpinau!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa mcm nak sorong je pinggan ke depan dan cuci tangan kan..... ya saya tipu

      Delete
  5. aku kadang-kadang panggil pelaga
    kadang-kadang panggil jerangkap samar
    kadang-kadang panggil @#$#@ kalau tergigit masa tengah sedap makan nasi tomato dengan lauk ayam masak ros, bahagian peha pulak tu. Nak diluah balik, sayang kat daging peha drumstick tu...

    ReplyDelete
  6. Memang best bila depa semua tu ada tapi sama jugak, setuju dengan kawan2 di atas, kalau tergigit buah pelaga, oh nooo! Herot muka dibuatnya, pedaq, payau, kelat semua ada.

    ReplyDelete
  7. Sllu gn dua or tiga beradik ja. Rempah pelengkap rasa. Tp klu tergigit ja buah pelaga or cengkih boleh mati selera terus nak mkn. Hee

    ReplyDelete
  8. saya makan saja tahu, tak tahu pula 4 beradik ni adalah yg asas dalam masakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahha tapi mungkin dalam bidang kursus masakan ada kot

      Delete
  9. betul tu..cantik gambar ni..nak gi mana? bercuti ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. selagi hidung kembang ni bernafas,, selagi tu la kerja ofis tak habis2...

      Delete
  10. Tak apalah perpisahan tu adat biasa
    ada masa bertemu juga
    tak di dapur di restoran bersua juga
    samalah kita
    jenguk sekali tak ada
    ada masa pasti menjelma:)

    ReplyDelete
  11. yang tiga sekawan tu camner pulak ek? (Soalan tak ikut tema).

    ReplyDelete
  12. kat rumah benda2 ni memang sentiasa ada..mcm tak jadi masak kalau tak ada bahan2 ni kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. "ketawa bersamaaa, menangis pun bersamaaa...." kata Black & Malique

      Delete
  13. Assalam
    InsyaAllah, bila ada kesempatan, ada mood, ada cerita, kita bersua juga lain kali nanti. Di sini. Selamat berehat sementara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam,
      Oh, masa amat jealous pd kita kan cikgu...

      Delete
  14. As salam SvS,

    Nasib baik bwk byk aritu...tak sangka pulak kat sini ada...hehehe... byk juga rempah kita yg takdok kat sini!

    Kita pun tengelam timbul gak mujur masih ada yg sudi membaca hikhik ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam Marya :)
      tak pe... sediakan payung sebelum hujan

      kan... ada juga yg sudi baca walaupun tak berupdate

      Delete
  15. Kalu masak kari or sup or kurma ayam/daging wajib ada nih. Jangan sampai ada yang tak kenal benda rempah ni. Adehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya budak baru belajar, kalau salah tolong jolokkan :)

      Delete

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...