Friday, 19 April 2013

Pulau Pemanggil, Mersing Johor - Part 3


Lepas makan tengahari di Pulai Aur, Pak Ya bawa kami snorkeling sekali lagi di pulau berhampiran.   
Belum pernah lagi jumpa pulau yg tak cantik di sini, semuanya marvelous & fantastic.  
Indahnya ciptaanMu wahai Allah.

 Mama! kita nampak kawan Nemo... Dory!

 Feri sebelah kanan tu penuh dgn foreigner. 
Ada la dalam 35 orang.... sexy seksa nyah!

Lepas cerah bijik mata tengok dugong ber swinsuit, 
kita pi mancing di tengah laut pulak utk lauk malam ni.
 
 


You're my BBQ tonight!


Bila dah habis ikan di laut kita org pancing, balik resort & rehat sekejap.
  Petang tu jalan kaki ke lagoon dan sambung snorkeling.

Qalish yg sporting :)

Pulau ini hanya kami 4 keluarga yg punya.  
Terfikir jugak... dibuatnya tentera Sultan Sulu datang!... Nauzubillah.

Malam ni ada 25 hidangan utk dinikmati, antaranya...


Hilang selera tengok ikan bakar ni bila teringatkan ketiak apek tadi... hahaha

Bila berada di negeri Johor tanah tumpah darah ku, 
tak lengkap kalau tak ada tempe goreng dan sambal kicap.. wohooo!

Pecal pun ada la... 3 kali ulang dish ni.  Tak pe, cctv tak ada... hihihi

Kuah kacang yg ada rasa cekur. Ni baru betul pecal. 
Terbaik!


 
 All in 1

Ha! Yang ni sVs kami ulang banyak kali.  
Kecik hati chef kalau tak dihabiskan... kan kan

Nenas negeri Johor ni mmg terkenal dgn kemanisannya. 
Ditambah pulak dgn sambal petis yg peeeeerrrgh! cerita pun tak guna.

  
 Simple dish tapi amat menyelerakan bila seharian penat bersnorkeling. TERBAIK!


kawan2 tanya :



Wahida ,
 

3 days 2 nights    : Family package  (fullboard) 

                            RM 1458.00 nett per family ( 1 Family) (2A 3C)

                              

Package inclusive: Accommodation/Welcome Drink & snacks (Fullboard)
3 Buffet breakfast/ 2 Buffet lunch/2 Buffet dinner/ 1 Full BBQ Snorkeling, Fishing, Jungle tracking and Telematch, In house movie and Karaoke, In-door & Outdoor Game


Boat Transfer : MERSING - PEMANGGIL- MERSING 



Chargeable  : RM15 nett ( mask,goggle,life jacket) 3 items 3 days used.
 
Standby boat : RM15.00 nett per person per way (Island Hoping P.Aur, P.Dayang or P. Lang)


  Lantingg Beach Resort Pulau Pemanggil Johor
Sales Office: 1-C, Jalan Wawasan Ampang 2/1,
Bandar Baru Ampang, 68000 Ampang, 
Selangor Darul Ehsan, Malaysia.
Tel: +603-4297 9348
Fax: +603-4149 5798
H/P: +6016-322 3661






Dr Singa,

Surprisingly langsung tak de kesan, sunblock Banana Boat banyak memabantu.  Saya pilih yg UV100+ & tak menjejaskan coral.  Kalau muka anak2 sunburn tak pe, tak de sapa nak belek. Yg penting mamanya masih putih bak salju.... dush dush














.

20 comments:

  1. cantik! makan pun sedap

    ReplyDelete
  2. bila la nak ada computer canggih yang membolehkan kita masuk dan join makan makanan2 kat sini sambil duduk ngadap lauuttttt................

    ReplyDelete
  3. wohooo, soalan saya telah dijawab!! hip hip horey!! terus nak kol laki ajak gi sana...hahaha...harap lepas lah...tengs kakak!!

    tempe dan sambal kicap adalah yg terbaik!! saya pun sukak...

    p/s: tak menahan 'tgk ikan bakar teringat ketiak apek'...wakaka...gelak guling guling..

    ReplyDelete
  4. bab memancing tu yang aku tak bleh nak menahan nafsu....
    dah dekat 2 tahun tak memancing...

    ReplyDelete
  5. Aroma cekur pada pcal itulah yg buat hilang malu nak makan berkali-kali. Samalah dgn rojak petis vs nenas tak payah nak kata semua org tahu nikmatnya.

    Ikan bakar tu apek yg bakar atau beli dari apek? Kenapa tak bakar ikan yg dipancing aje..

    ReplyDelete
  6. kuah pecal kalau letak cekur memang sedapkan.. rasa segar je dalam mulut.. adoi.. terliur lak..

    ReplyDelete
  7. Memang cantik betoi la tempat ni, tergoda sungguh. Yang apek tu pun, dok mendedahkan ketiak la pulak di kala menangkap ikan, dah tu dikepak2kan pulak ketiak tu, kehkehkeh!

    ReplyDelete
  8. dah lama benar akaktak mkn pecal. great views, great food!

    ReplyDelete
  9. memanggil manggil lah pulau tuh...hehe

    ReplyDelete
  10. wak pon x smpi pulau pemanggil ni..,iHIkks

    ReplyDelete
  11. HAhahhahahhahaaa!!!
    caiyok!!!!!

    tenkiuu jawab!!

    ReplyDelete
  12. bestnya!cantik btol ciptaanNya...dah lama member dok tayang pulau aur...tapi x ada kesempatan nak pergi...pehtu baru berjinak2 belajar mancing..hehehe...

    ReplyDelete
  13. syokkan snorkeling tu, xtvt paling bestttt
    teringat masa bujang dulu ikut geng opis ke Tioman ber snorkeling
    terasa nk pergi bw anak2 pula, ank bujang tu ada jg angan2 he heee
    tq utk info n ye...

    ReplyDelete
  14. ikan bakar...kerang...perghhhhhh
    cayalah...itu barula menggoda...ehehehe

    ReplyDelete
  15. Cantiknya... terasa nak p sana juga... tp tu ar takut sunburn jer...

    ReplyDelete
  16. Subhanallah..cantiknya...nak rekemen kat org2 opis la...

    ReplyDelete
  17. SS,

    wahhh
    pulau tu AKu Yang Punya (bak kat Jin dalam Ahmad AlBab)

    ps: kalau pecal takde cekur tu bukan pecal jawa ;-)

    ReplyDelete
  18. adoiiiii...menggamit-gamit...kalau x kenangkan cuti yg ciput tu...alahai pulau pemanggil..

    ReplyDelete
  19. aduyai.. bestnyer kalau dapat ke sana.. gambar2nyer alamak sangat menakjubkan...

    ReplyDelete
  20. akakkkkk...abru je nak tanya tau....kot boleh kasi info... hahaha...sekali ada dalam entry nie... thank you so much kak..

    saya sangat tergoda bila tgk pic ni.. mana tau.. boleh jadi tu lokasi utk family saya bercuti2 kan..kan...

    ReplyDelete

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...