Tuesday, 8 November 2011

Eid Ul-Adha 1433

.

Dah masuk 12 Zulhijjah baru sibuk nak cerita pasal Raya Korban.  Tak banyak gambo yg diambik sbb sibuk dgn acara mangan, soru, sapedek, chi fan dan seangkatan dgnnya lagak org puasa sebulan.  Adik beradik 8 org balik BP utk b'sama ayah kecuali Ayah Long,keje.  Jengok atok di kg dan ziarah kubur arwah mak tercinta. Kali pertama beraya tanpa mak tahun ni... 




.


12 comments:

  1. Salam Aidil Adha
    At least u ada ayah. I dah lost 2-2. Al Fatihah utk semua yg pergi dahulu sebelum kita

    ReplyDelete
  2. Anak2 juga yang tetap gembira ria. :)

    ReplyDelete
  3. eszek,
    Alfatehah...




    kakcik,
    macam kita kecik2 dulu.. main,main & main




    bujal X,
    matcham-matcham adaaaa... cuma tak sempat je nak snap

    ReplyDelete
  4. al-fatihah utk yg telah tiada..BP kt kampung mana? Abah sy asal BP juga..

    ReplyDelete
  5. Cik Betty,
    BP dkt. Kg Merdeka, depan balai polis baru / area Summit Parade / Pesta / Dkt. Katerina Hotel (hotel penuh kontroversi hehehe)...

    ReplyDelete
  6. wahida,
    83000 Batu Pahat, Johor, Malaysia Barat.

    ReplyDelete
  7. e'eeeh...

    nampak gambar batu lesung bertangkup kat tepi tingkap bejaring dawai tu..
    nostalgianya.....

    terus ternangis...
    mcm rumah atok kat kampung yg dah pupus skrg....
    kat luar rumah tanah gambut...

    ReplyDelete
  8. Salam,

    Kak Ros dapat rasakan macammana kita beraya tampa orang yang kita sayang...mak Kak Ros masih ada,tapi ayah Kak Ros dah tak dak....tiap kali hari raya terasa sunyi sangat...

    ReplyDelete
  9. Chik Att,
    tahun ni paling sikit, tapi alhamdulillah...




    Queenie,
    Jom la datang kampung atok saya...




    Ros,
    bila masuk bab ni, saya jadi speechless...

    ReplyDelete

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...