Thursday, 1 December 2011

Sakit Adalah Rahmat...

.

demam selsema on & off
dah masuk seminggu
hidung tersumbat
O2 & CO2 tersekat-sekat
melalui suku lubang idong
nafas lalu mulut yg comel
tido mulut nganga (ttp comel)
batuk-batuk & terus batuk
bersin-bersin
berhamburanlah cairan bening 
pening kepala
hidung merah badut
pendengaran terhad
berkodi2 telan ubat
mood shoping

 mood masak
 
mood holiday

hilang..
bak tak berperasaan

telan subway yg lazat 
rasa mcm kunyah kertas kajang

makan keni rojes
bak honges tilam springfoam

masak lomak cili padi daging salai
hanya pijo di hujung lidah 

capucino panas di renyai petang
cuma hangat lalu di tekak

tumis nasi goreng belacan lebih,
ikan perkasam, durian musang king,
aroma DKNY, cecair dynamo, stokin anak, 
kentot, telo tembelang, taik kucing jiran...

deria dengar, rasa & bau 'blackout'
hilang seketika nikmat dunia... 
bila diuji begini
baru terasa betapa pentingnya
waktu SIHATmu sebelum datang waktu SAKITmu
tu baru sikit yg Allah tarik...
sabarlah
jangan mengeluh

itu maknanya dosa-dosa kecil sedang luruh
mengingatkan hambanya jgn terlalu leka
dgn kesenangan yg dipinjamkan sementara...



.




24 comments:

  1. masa ni la teringat lagu raihan...ingat 5 perkara sebelum 5 perkara...

    semoga cepat smbuh ye =)

    ReplyDelete
  2. Ujian yang melanda sebagai ingatan supaya kita tidak lupa kepadaNya. InsyaAllah gugurlah dosa andai kita tabah dan redha.

    Semoga segera sihat kembali dengan sepenuhnya. Amin.

    ReplyDelete
  3. Entri yang menarik...salam perkenalan

    ReplyDelete
  4. ....betul! Masa sihat, kita tak ingat. Bila tak sihat, macam-macam terlintas dalam fikiran ya? (Muhasabah diri sendiri)

    Macam mana keadaan awak sekarang? Masih tak sihat? Semoga lekas sembuh ya?

    ReplyDelete
  5. peringatan untuk kita kan? ni baru sikit...menarik entri ni.

    ReplyDelete
  6. i pun tengah sakit ni.. hidung sombat.

    ReplyDelete
  7. keh keh keh ...

    tak paaa ...

    cobaaaaaannnnnnnnn ...........

    dosa kecil luruh .... (tak tahan ....)

    ReplyDelete
  8. hehehe...

    bukan senang nak dapat idung bolat merah tu...

    kita ada masa2 tertentu jer hilang nikmat makan..ada org lain yg langsung takder benda nak dimakan... wlp derianya ok...kan?

    ReplyDelete
  9. cian get well soon
    ai pow dah seminggu x cihat
    flu n cough gak la
    dugaan khen

    ReplyDelete
  10. Munnafendy,
    Tima kasih, bukan setakat lagu Raihan-Demi Masa je, lagu Selimut Putih pun terngiang2 rasanya...




    kakcik,
    Insyallah, tqvm m'doakan utk saya, Amin.




    Bibu,
    Tq sudi singgah, datang la lagi & jgn lupa bawak buah tangan...




    Fara,
    Setuju sangat! manusia mudah lupa (saya le tu). Alhamdulillah, masih diuji...




    whitecappuccino,
    ya, bila ada kita(saya) leka, bila hilang baru terasa.. sob sob sob




    Dalila,
    Shukran, tocey, arigato, gracias...




    Yan,
    patut le bunyi macam org sengau je..

    ReplyDelete
  11. Chik Att,
    awak ketawakan kita?! nnti kita bagi tau anak kitaaaa...




    Queenie,
    betul la... sekurang2nya kita ni sementara je, dia org tu selama-lamanya, kan...




    L@dy @yU,
    cian kat awak jugak...

    ReplyDelete
  12. sukala nengok katun-katun tu..comel jer..


    bila selsema mmg lah hilang deria rs dan bau..mujurlah cuma sementara..moga cpt sembuh..:)

    ReplyDelete
  13. wak pon baru kebah demam wakk... eeeeE wak dh datang niiii nk komen komennnnn..........

    ReplyDelete
  14. Salam sudipVSsenduk,

    Kak Ros doa kan cepat sembuh la ya....semuanya ni adalah ujian dari allah...ingat lah selalu padanya...

    ReplyDelete
  15. makan ubat,tabahkan hati,semoga capet sembuh...Amin

    kehkehkeh(gelak sket)

    ReplyDelete
  16. Rina,
    comel mcm saya kan..
    b'harap sangat hanya sementara Wwwaaaaaa!!




    Wak Gelas,
    dah lama tak dengar perkataan kebah, org dolu-dolu je biasa guna...




    Ros,
    Tima kasih banyak Kak Ros, walaupun saling tak kenal masih sudi mendoakan utk saya, terharunya.. rasa mcm skrg jugak nak bancuh cis kek utk kak ros..




    telo power,
    Amin & TQ.. nnti dah sihat saya singgah sana lagi... bawak cucoq bilis, suka tak?

    ReplyDelete
  17. ujian datang untuk kita lebih mendekatkan diri dengan yang esa.

    ReplyDelete
  18. menghapus dosa2 kecil dan meningkatkan imunisasi badan :)
    semoga cepat sembuh..

    ReplyDelete
  19. pi subway gak? saing ngan KOG ke?

    ReplyDelete
  20. rATu kEBaYa,
    insyallah...




    kasehredha,
    alhamdulillah, terima kasih byk2...




    gerau,
    tq sudi singgah. Kalau gi ngan KOG dapat free 1 je, tak cukup, hehehe.....

    ReplyDelete
  21. harap skrg nih dah sembuh la yer...

    ReplyDelete
  22. penyakit itu penghapus dosa2 kecil...

    cepat baik yer...jgn skip mkn ubat tau!!

    ReplyDelete

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...